Kort om Tørretumbler
Tørretumbler er et online forbrugermagasin til formål at hjælpe vores læsere via inspiration og vejledning i at finde det rette produkt til den rette pris ved at lave værdiskabende, sponsorerede artikler inden for Tørretumbler, Kondenstørretumbler, Brands, Varmepumpeteknologi, Bosch
Hvem står bag Tørretumbler?
Tørretumbler er i dag en del af det digitale mediehus, Obsidian Media. Vi er en dansk virksomhed med hovedkontor i Aarhus.
Obsidian Media ApS
Bødker Balles Gård 15B
8000 Aarhus
CVR: 40483667
kontakt@obsidianmedia.dk
Vores vision er ambitiøs; vi vil være din foretrukne portal, når du som forbruger skal indsamle viden om produkter.
Vores mission er at publicere og formidle indhold, der skaber maksimal værdi og nytte for vores læsere gennem grundig research. Vi vil altså hjælpe forbrugeren med at få inspiration til at finde det rette produkt, der matcher netop deres individuelle behov.
Redaktionelle retningslinjer, samarbejdspartnere og annoncer
Vi er et annoncefinansieret medie, fordi vi linker til annoncepartnere med de produkter og ydelser, vi beskriver/anmelder i vores artikler. Det sker enten via affiliate links (reklamelinks, hvor vi kompenseres per henvist betalende kunde) eller ved prissammenligning med vores annoncesamarbejde med Pricerunner (hvor vi får betaling per klik på pristabellen).
Vi er åbne om vores reklamefinansierede forretningsmodel, da det er grundlaget for, at vi fortsat kan skabe brugbart indhold til vores læsere. Det betyder også, at vi er en slags digitale ambassadører for vores partnere, hvorfor betalte sponsorater kan give en forhandler mulighed for at blive fremhævet eller placeret i toppen af en sponsoreret artikel.
Selvom produkters rækkefølge i en artikel kan være påvirket af, hvilke annonceaftaler vi har med annoncøren/webshoppen, skal det nævnes, at vi ikke laver rangering af produkter. Og hvis vi i nogle tilfælde har en score/rangering, er de redaktionelle og ikke baseret på annonceaftaler.
Hvordan finder vi de bedste produkter?
Vi tester sjældent produkterne selv. Vores metode er baseret på “meta-anmeldelser”, hvor vi via kompliceret dataindsamling og research samler eksterne tests, kundeanmeldelser, produktspecifikationer og priser ét sted, så du som forbruger får et bedre grundlag for at træffe den rette købsbeslutning.
Udvælgelsen af produkter er afgrænset til webshops, der findes i vores annoncenetværk, men fordi vi samarbejder med Pricerunner, som har aftaler med samtlige webshops i Skandinavien (+9.000 butikker), begrænses vi stort set ikke i vores produktudvælgelse.
Vores Content & Research-team udvælger de produkter, vi anmelder på vores sites. For at finde de produkter, vi mener er blandt de bedste på markedet, gør vores team brug af følgende parametre:
- Kunders anmeldelser af produktet (fx via data fra Google eller Amazon)
- Tests af produktet foretaget af eksperter og forbrugermagasiner som Tænk
- Sammenligning af produkters specifikationer og features
- Forhandlerens tilbud, omdømme og service (fx Trustpilot)
- Kundedata: Vores interne statistikker på produkternes popularitet (fx klikrater)
- Pris: Ovenstående vurderes op imod pris og eventuelle tilbud
Vores Content & Research-team, som sidder i Banja Luka i Bosnien, følger nøje planlagte processer og er udlært i at anvende både skandinaviske og internationale test- og anmeldelsesportaler. De bruger avancerede oversættelsesværktøjer, mens processen køres i tæt samarbejde med vores danske team.
Vi forsøger at holde udvælgelsen af produkter objektivt og datadrevet, men ofte vil der være en grad af subjektivitet. Særligt kommer det til udtryk i produktkategorier som mode eller møbler, hvor det æstetiske/emotionelle udtryk spiller en rolle.
Slutteligt skal det nævnes, at vi som udgangspunkt ikke tager produkter ind for webshops med en Trustpilot score under 3. Vi gennemgår løbende vores partneres Trustpilot og fjerner dem, hvis scoren bliver for dårlig.
Kort sagt, vi samler alt information ét sted og sammenligner produkterne på forskellige specifikationer og egenskaber, så du som læser kan træffe en mere grundig købsbeslutning.
Hvordan anvender vi tests?
Når vi vurderer, hvilke produkter, der skal med i artiklen, og hvilke, der skal fremhæves, samler vi vurderinger fra andre tests og eksperter på området:
- Officielle forbrugerråd såsom danske Forbrugerrådet TÆNK, svenske Råd & Rön, norske ForbrukerRådet, britiske Which, amerikanske ConsumerReports samt flere andre.
- Officielle tests fra større medier som Politiken, Jyllands-Posten, NY Times, BBC, m.fl.
- Ekspertråd fra danske og udenlandske medier inden for produktets nicher som fx Flatpanels, KitchenArena, TechGearLab, OutdoorGearLab, GoodHouseKeeping, PCGamer, Runrepeat m.m.
- YouTube’ere der tester og anmelder produkter inden for det aktuelle emne.
Det skal nævnes, at vi skelner mellem vurderinger eksempelvis fra uvildige institutioner som Tænk, der for os vægter mere end fx en YouTube-anmelder. Stort set alle vores artikler har beskrivelse af og referencer til de kilder og tests, vi har brugt i vores analyse.
Vi ønsker at gøre opmærksom på, at der kan opstå et selektive bias, fordi vores research-team leder efter testvindende produkter, som ofte medfører, at der i højere grad er fokus på, hvilke tests produktet har vundet og mindre fokus på de tests, hvor produktet har klaret sig mindre godt.
Hvordan anvender vi kundeanmeldelser?
Kundeanmeldelser spiller ligeledes en afgørende rolle i vores udvælgelse af produkter. Kundens test i den virkelige verden siger efter vores vurdering meget om produktets kvalitet, hvilket er essentielt for vores analyse.
Vores research team indsamler kundeanmeldelser på tværs af platforme, hvorfor de alle kommer fra en tredje part.
For at minimere risikoen for falske anmeldelser, bruger vi primært anerkendte e-handelsplatforme (fx Google, Pricerunner og Amazon) samt større etablerede webshops (fx Coop, Elgiganten, Power, Whiteaway, m.m). Vi skal derfor gøre opmærksom på, at såfremt der laves falske anmeldelser hos de nævnte tredje parter på et givent produkt, vil vores analyser påvirkes.
Vi fremhæver ikke enkelte anmeldelser, men arbejder typisk med gennemsnitlige ratings på anmeldelser på skala fra 1-5. Vi inkluderer altid alle kundeanmeldelser i vores research, hvad enten de er positive eller negative.
Vi bruger også produktanmeldelser i vores analyse af “fordele” og “ulemper”, hvor vores research-team gennemgår negative anmeldelser for at identificere eventuelle ulemper ved et givent produkt.
Hvordan anvender og sammenligner vi produktdata og specifikationer?
En anden vigtig del i vurderingen af produktudvælgelsen er selvfølgelig produktets egenskaber og specifikationer. I vores analyse af hvor meget vi mener, man som forbruger får for pengene, og hvem produktet passer til, medregner vi naturligvis produktets specifikationer.
I forbindelse med vores research-proces laver vi en teknisk indsamling, hvor vi indsætter alle relevante specifikationer i en database. Vores research-team følger en avanceret proces til at finde og identificere anmelderroste produkter og et avanceret system til at sammenligne produktdata på tværs af produkter i kategorien. Overblikket giver en visuel sammenligning af produkternes egenskaber, specifikationer, resultater på tests og anmeldelser op imod pris.
Slutteligt spiller vores egen data også en vigtig rolle i hvilke produkter, vi anbefaler. Vi har data på hvilke produkter, der bliver klikket mest på samt hvad raten for køb er, hvilket siger noget om produktets popularitet og kundernes præferencer.
Hvem laver udvælgelse og research af produkter?
Vi har et dedikeret Content & Product Research team, der på nuværende tidspunkter tæller syv ansatte, som er baseret i vores kontor i Banja Luka i Bosnien.
Vores Product Research specialister har ansvaret for selve research-arbejdet, der indebærer at indtaste produktdata i vores database og på baggrund af det analysere produkterne med sparring fra ledelsen i Danmark, som står for at sætte de overordnede rammer for research, analyse, udvælgelse samt kvalitetssikring.
Sasa Bojanic
Content & Optimization LeadJovana Aleksic
Content & Research AnalystIsidora Jankovic
Content & Research AnalystMilana Cvijanovic Kajkut
Content & Research AnalystAleksandar Kalaba
Content & Research AnalystAleksandar Cvijanovic
Content & Research AnalystContent & Product Research teamet udarbejder selve produktanmeldelserne på baggrund af deres research og sender det videre til vores Content & Translation team i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Forbehold
Vi Tørretumbler og Obsidian Media tager forbehold for tastefejl og forkerte angivne oplysninger relateret til de produkter og services, vi belyser på vores sites. Selvom vi bruger enormt meget tid på research og kvalitetssikring, kan der opstå fejl i vores artikler, og vi anbefaler altid, at du som læser/kunde tjekker produktinformationer hos forhandleren eller leverandøren af produktet.